Klant ontevreden ?!?

  • Erwin B

    Wat doen jullie als een klant ontevreden is ?

    Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar toch moet ik er zelf aan geloven.

    Kort verhaal,

    Kreeg 2 weken geleden, een groep met 2 kinderen totaal 5 personen.

    De kinderen hadden waarschijnlijk een etterdag, want luisteren Ho maar !

    Allemaal gekke gezichten trekken, etc.

    Ik had al voorgesteld dat ze maar een andere dag terug moesten komen,

    omdat de kinderen niet veel zin hadden.

    De familie ging daar niet mee akkoord, en “moest” persee doorgaan.

    gevolg kinderen helemaal gestressed, en oververhit.

    Wat ik dus al verwacht, kwam uit.

    Technisch zijn de foto's perfect, alleen de kinderen kijken boos / scheel, tong uit de mond etc.

    Wat zouden jullie doen in zo'n situatie ??

    De familie is natuurlijk niet tevreden, kinderen moeten er natuurlijk mooi en leuk opstaan.

    Klant heeft nog niet betaald, en willen graag terug komen voor een nieuwe reportage! Dus doe ik dat maar.

    (kost ons weer 1/2 dag) :(

    Maar wat zouden jullie in dit geval doen ?

    Dit is dus de eerste keer dat ik dit meemaak, normaal gaat het heel goed met kinderen.

    Met vriendelijke groet,

    Erwin

  • pt.

    helft v/d prijs extra laten betalen

    ter compenatie een extra (groot) printje

    hebben ze ut gevoel dat ze niet helemaal genaaid worden

  • Rob B

    Ik zie dit als ondernemers risico.

    Zal er altijd wel iets extra's probreren uit te halen zoals pt. scheef…

  • Jos (die andere)

    Zou nu wel harde afspraken maken over het gedrag van de kinderen.

    Verder ben ik het wel eens met bovenstaande opmerkingen.

    Suc6,

    Jos

  • Olaf S.

    Je zult je verlies moeten nemen want je reputatie staat wel op het spel… tevens is het een goede les voor de volgende keer en zal je voet bij stuk moeten houden en direct een andere afspraak maken…

  • Marcel

    Ik doe het gewoon over, zeikers hou je altijd, maar een halve dag? Dat houdt geen kind vol!

  • Donald Burghardt

    ik kan die halve dag niet plaatsen.

    Heb het wel meegemaakt ja. Kinderen als draaitollen, niet mee te werken. Ze zouden nog terugkomen voor een nieuwe sessie maar nooit meer gezien. Hoef ik even niet ook… gelukkig digitaal geschoten want ik zag het aankomen, kosten dus nihil behalve de gespendeerde tijd

  • Erwin B

    Sorry voor mijn late reactie,

    we waren even op vakantie…

    Die halve dag bereken ik als:

    alles voorbereiden, foto's worden digitaal gemaakt, dus kost iets meer tijd.

    Gelukkig is alles weer in orde gekomen, ze hebben toch voor een mooie korting gekozen.

    En ze vonden zelf achteraf het heel erg jammer dat het maar om 1 kind ging die niet mooi lachte.

    Bedankt nog voor jullie reactie's

  • peter(zld)

    photoshop?