Randloos printen met S9000

  • Frank

    Hallo iedereen,

    Als ik bij “page setup” “borderless printing” aanvink zou je denken dat dat dus ook gebeurt,…………nou niet dus.

    Ik houd telkens een wit randje over aan de linkerkant van mijn print. Ik zou niet weten of het een softwarematig probleem is of dat er iets echt goed mis is.

    Iemand een idee?

    Bedankt en groet,

    Frank

  • Marcel

    Formaat van je plaat?

  • Pieter

    Als de printerdriver de foto niet vervormd, moet mijns inziens de verhouding van lengte / breedte van de foto in pixels, exact hetzelfde zijn als de verhouding lengte / breedte van het papier in centimeters om exact borderless te kunnen printen.

    Borderless printing betekent dus denk ik alleen maar dat de printerdriver niet automatisch een marge aan de randen van de foto houdt. (wat bijna alle andere printers wel doen)

    Je kan het checken door bovengenoemde getallen op elkaar te delen. Als je aan de linkerkant een stukje wit hebt en de foto was in landscape, dan moet de verhouding lengte / breedte van het fotopapier in cm, iets groter zijn dan de verhouding lengte / breedte van je afbeelding in pixels. (lengte = lange zijde, breedte = korte zijde)

    Bovenstaande heb ik niet kunnen checken want ik ben niet in het bezit van een S9000. Met andere woorden, ik kan er dus ook volledig naast zitten.