Passe partout snijder

  • Marcel

    Heeft iemand nog een goede tip waar ik een (professionele :-)) passepartout snijder vandaan kan halen?

  • Mathieu

    Ja, maar die is alleen maar geschikt voor een professionele lijstenmaker :) . Nee, echt dat is geen flauwekul, daar is door een gewone sterveling niet mee te werken.

    Het probleem is namelijk dat zulke snijders los (zonder geleiding dus) langs een lineaal getrokken moeten worden en dat is niet te doen als dat geen dagelijkse kost is. Voordat je het weet trek je het mes scheef.

    Een zeer goede en erg gemakkelijk te gebruiken snijder is de Maped. Lineaal met geleiding en twee losse mesjes (90 en 45 graden). Je kunt m.b.v. de lineaal precies uittekenen waar de snijpunten samenkomen.

  • logan

    http://www.foximas.com/art/logan-4000-mat-cutter.htm

  • Sipke V.

    En die kun je bijv. kopen bij ‘De Vlieger’ in Amsterdam, zit vlak bij de Kleine Komedie…

    *rent weer snel terug naar eigen amateurforum*

    ;)

  • Marcel

    Ik zie bij collega's van die dingen die tegen de muur staan en die langs geleiding lopen, dat ziet er niet zo moelijk uit… die bedoel je dan?

  • Mathieu

    Ik weet niet wat je gezien hebt, maar die met geleiding zien er allemaal zo uit.

    Die Logan kende ik niet. Ziet er niet verkeerd uit en werkt zo te zien het zelfde als die van Maped.

    Neem gelijk een extra lineaal erbij (een lange). Dat is erg handig bij het uitmeten en stabieler bij het snijden dan een korte.

  • F4-2grapher

    Als ik Passpartouts nodig heb (veel) dan laat ik ze door mijn Lijstemaker / Paspartoutmaker maken… Ja-Ja heet de zaak op Zoutstraat (zijweg van Boschdijk naast voormalig Pop-Ei). Probleem is dat zij door rationalisering maar 5 of 6 soorten karon hebben - maar voor een ‘gat’snijden hanteren ze ongeacht de grootte ervan een prijs en je betaalt dan daarnaast je formaat van het karton.

    Verder ben ik ik heel blij met hun - ze kennen mij - en echte spoed dingen doen ze zowat dezelfde ochtend/mddag - maar als ik geen haast heb en het in hun planning beter past zijn ze ook blij als ik met een langere levering genoegen neem.

    Hoppenbrouwer en ELJA in Eindhoven hebben meer keus in karton en niet-houten lijsten maar zijn (a) duurder en (b) heb geen band met hun als bedrijf.

    Voor aparte zaken gebruik ik idd een Maped als er ‘aparte’ kleuren of eenmalig spoed klus van 1 a 2 stuks gedaan moet worden - en dan werkt dat prima als je goed uitlijnt op achterkant.

    mvg

    Photo-4u - Empowering Ideas in Photography ®

    Erik Corbeek (fotograaf - photographer)

    URL : www.photo-4u.com

    OMP »» photographer id#7794 / www.onemodelplace.com

  • Ger. B

    het blijft behelpen , niet iedereeen heeft zo.n perfecte band als jij bij een lijstenmaker

    Dan zal je ook wel erg veel korting krijgen als je zoveel werk hebt, en dat bij ze onderbrengd.

    Ik heb begrepen dat jij erg veel internationaal werkt, hebben zij dan ook goed materiaal om de lijsten te versturen, want ik denk dat je dat dan wel regelmatig zal meemaken . hoe gaat dat.

    Mogelijk een idee dat wij bij jou lijsten en passe partout kunnen bestellen met zijn allen, zo helpen wij elkaar ook nog

    gr.

    ger.b

  • F4-2grapher

    Ze exporteren allerlei ‘kitsch’ - romantiek schilderwerk naar midden en verre-oosten en dat wordt in ‘kratten’ verpakt - dus ervaring hebben ze wel

    Moet denk ik mijn camera tas aan de wilgen hangen en dan maar in Foto-Support business gaan - andere aanverwanten aan fotografie willen ook al gebruik maken van mijn ‘kennis’ - anyway iets voor als ik fysiek fotografie ooit niet meer red

    Kijk iig uit naar LoveParade volgende week

    grtz

    Erik

  • Gabriella

    Ben er toevallig vorige week geweest !

    Hij is echt super goed, en het belangrijkste hij levert goed werk af !

    een echte aanrader dus.

    gabriella